Hromadný emailing – podnikový systém x mailingová aplikace

Hromadný emailing – podnikový systém x specializovaná aplikace

Určitě jste mnohokrát chtěli rozeslat hromadné emaily svým zákazníkům a napadla Vás otázka pomocí čeho?

K tomu jedním dechem dodáváme požadavek, aby vytvoření a správa byla co nejjednodušší. A také, aby bylo možné sledovat nějaké statistiky.

Pojďme se na to podívat.

Základní rozdělení typů hromadných emailů je na informativní a obchodní. Určitě existuje další dělení a podrobnější, ale pro základní představu je výše uvedené dostačující.

 

Informativní hromadné emaily

Do této skupiny patří zejména různá firemní sdělení pro své zákazníky (změna účtu, plánovaná školení, PF, přání k Vánocům, apod.). U těchto sdělení nebývá požadavek na podrobné analýzy a statistiky a proto se často rozesílají pomocí mailingových modulů v podnikových systémech.

Pro tuto skupinu je důležité, aby systém měl snadné rozhraní pro vytváření obsahu emailu s možností vytváření šablon. Velice důležitým požadavkem je  rozšířené filtrování a nahrávání kontaktů rovnou v podnikovém systému pro danou emailovou rozesílku. Poslední podstatnou vlastností je, aby samotné zasílání probíhalo správně a vy jste se nedostali na blacklist. Jestli je Vaše doména na některém z blacklistů si můžete ověřit na mnoha stránkách, například zde.

V dnešní době řada ERP systémů má v sobě modul pro hromadné rozesílání integrován i s možností základní statistiky.

My pro rozesílání těchto zpráv využíváme modul Hromadný emailing v ERP Dolibarr.

 

Obchodní hromadné emaily

Emaily patřící do této skupiny všichni známe. Pořád je to hojně využívaný způsob oslovení a prezentace společnosti a její nabídky produktů nebo služeb.

V této skupině emailů hrají významnou roli pokročilé funkce úpravy emailového obsahu při zachování maximální uživatelské jednoduchosti (například pokročilá práce s obrázky, integrace na sociální sítě, optimalizace obsahu, a další). Další důležitým bodem jsou pokročilé statistiky a analýzy (například trasování cesty emailu, sledování kliků, mapa přístupů, integrace na GA, a další).

Pro takovéto rozesílání a sledování existuje řada on-line nástrojů. My pro rozesílání využíváme oblíbený a známý nástroj mailchimp. I ve free verzi obsahuje řadu velice zajímavých funkcionalit, které pro běžné použití dostačují.